Follow on Bloglovin

piątek, 18 kwietnia 2014

Kalendarz urodzinowy


Lada dzień rodzinne święta. Rodzina jest dla wielu osób bardzo ważna i celebrowanie świąt jest przyjemnością. Dlatego warto pamiętać o swoich najbliższych i ich świętach. Ja nigdy nie miałam pamięci do dat, więc dla mnie idealnym rozwiązaniem okazał się ścienny kalendarz z wyróżnionymi świętami mojej rodziny.



I. Projekt


W swoim projekcie chciałam, aby głównym motywem było połączenie czerni z bielą, a także linie proste. W "kalendarzu urodzinowym" umieściłam nie tylko daty urodzin najbliższych ale również daty ich imienin oraz innych ważnych okazji. Zamiast głównego napisu głoszącego "święta rodzinne" - oczywistą oczywistość, postanowiłam umieścić sentencję. Końcowy efekt nieco się różni od projektu - dodałam wstążkę poziomą i kokardę, bo całość wydawała mi się zbyt "pusta".


II. Materiały

Do wykonania kalendarza potrzebowałam:
  • Karton - za darmo
  • Klej
  • Kolorowy papier - kilka kartek z bloku
  • Białe kartki do drukarki
  • Biały brystol
  • Czarna wstążka - 6 m - 12 zł
  • Mocna taśma dwustronna (do zawieszenia) - ok. 5 zł
  • Taśma klejąca
 Narzędzia:
  • Drukarka
  • Nożyczki
  • Nożyk do papieru
  • Linijka
  • Ołówek, gumka
  • Igła z nitką do zrobienia kokardy

Na cały projekt wydałam około 20 zł.

III. Wykonanie

Pierwszym etapem było stworzenie kartoników z dniem święta, imieniem osoby świętującej oraz rodzajem święta
1) Wycięcie z kartonu kwadratów wielkości 4 cm x 4 cm
2) Wydrukowanie potrzebnych informacji -> Link do szablonu
3) Wycięcie komórek z tabeli i naklejenie na kartoniki

4) Wycięcie z czarnego papieru pasków o wysokości 2 cm i naklejenie na środek kartoników
5) Wydrukowanie odbicia lustrzanego cyferek na kolorowych kartkach (u mnie każdy rodzaj okazji ma inny kolor cyfr) i wycięcie ich nożykiem
6) Naklejenie cyfr na czarnym tle












Następnie kartoniki zostały naklejone na wstążki. Dla każdego miesiąca wstążki mają taką samą długość - ok. 38 cm. Kartoniki przykleiłam co 1 cm.

Kolejny krok to stworzenie podstawy, na której będą wisiały kartoniki z datami
1) Wycięcie z kartonu prostokąta 22 cm x 40 cm
2) Naklejenie brystolu na karton
3) Wydrukowanie sentencji na brystolu, naklejenie na prostokąt
4) Naklejenie wstążki biegnącej poziomo
5) Wykonanie i naklejenie kokardy (kolejne kroki tworzenia kokardy na poniższych zdjęciach, oprócz 4 przedstawionych kroków, na samym końcu wycięłam końcówki tak, aby zachować motyw ze wstążek pionowych)
6) Wycięcie z czarnego papieru cyfr rzymskich oznaczających miesiące, naklejenie ich





Pozostało jedynie przyczepienie wstążek do podstawy, przymocowanie do ściany za pomocą taśmy dwustronnej (z działu budowlanego) i kalendarz gotowy! Teraz każde spojrzenie na ścianę będzie przypominało mi o moich najbliższych i już nigdy nie przegapię żadnego święta! :)


VI. Inspiracje

Jeśli pomysł na kalendarz Wam się spodobał i chcielibyście również wykonać taki w domu, to oprócz mojego projektu możecie wykorzystać również garść wyszukanych przeze mnie propozycji.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz